PUHTAMA TULEVIKU KURSIL

Ühendame kiiruse ja keskkonnasäästlikkuse

E-44 loomisel on kombineeritud tehnoloogiline
innovatsioon, pikaajalised kogemused võistluspurjetamises ja hetke parim
oskusteave spetsialistidelt üle maailma, et sünniks avamere-võistlusjaht, mis ühendab endas kiiruse ja keskkonnasäästlikkuse.

E-44 on loodud ajal, mil maailm otsib lahendusi keskkonnaalaste väljakutsetega toime tulemiseks. Selleks, et leida uuesti loodusega tasakaalu, oleme jahi ehitusel materjalide valikul silmas pidanud võimalikult väikest keskkonnajalajälge ja loobunud täielikult fossiilsetest kütustest. Tuules peituval puhtal energial on üha olulisem roll maailma energiavajaduse rahuldamisel. Ühe esimese võistlusjahina on E-44 astunud sammu edasi, asendades diiselmootori elektrimootoriga, mis vajaliku energia saab akudest ja vesinik-kütuseelemendil põhinevatest elektrigeneraatoritest. 

Kiiruslike eesmärkide saavutamiseks on E-44 algusest peale loodud võistlusjahina koostöös hetkel maailma parimate disaineritega, et jahil oleks kasutatud kõik uusimad inseneriteadmised edukaks esinemiseks avamerejahtide võistlustel. Kere kuju, kaalujaotuse ja purjestuse valikul on disainerid otsinud parimat võimalikku kiirust ja võistlusväärtust. ORC rahvusvahelistel võistlustel võistleb E-44 B-klassis.  

Rahvusvaheline koostöö

Projekti koordinaator Mati Sepp

Projekti koordinaator on Mati Sepp, kokku 17-kordne maailma- ja Euroopa meistrivõistluste medaliomanik, tulnud 2010. aastal maailmameistriks klassis X-41 ja Euroopa meistriks klassis ORC aastal 2018.  

Peadisainer
Matteo Polli

Jahi peadisainer on Matteo polli Itaaliast, kelle ehitatud ja optimeeritud jahid NM 38, M 37, Italia 9.98, Italia 11.98, J-112E on kõik tulnud nii maailma- kui euroopamesitriteks ja võitnud olulisi avamereregatte kõikjal maailmas.

Masti disainer
Chris Mitchell

Masti disainer on Chris Mitchell, kes on juhtinud paljude Ameerika Karikal osalenud jahtide mastide ehituse programmi.

Konstruktsiooni disainer
Warren Millen

Jahi konstruktsiooni disainer on Warren Miller, kes on teinud koostööd paljude  projektidega maailmas, sealhulgas ühe tuntuima  maxi jahi Wild Oats XI meeskonnaga.

Valminud Eestis

E-44 on sündinud tänu Eesti avamerepurjetamise pikkadele traditsioonidele ja kiirele arengule ning projekti juures on kaastegevaks Eesti tunnustatud tootjad ja insenerid. 

Jahi vormid toodeti Saaremaal Composite Plus OÜ poolt.

Jahi juures kasutatav uuenduslik vesinik-generaator on välja töötatud ja toodetud Eestis PowerUP Energy Technologies poolt.

Jaht ehitati ALFA Yacht Production tehases kogenud Eesti jahiehitajate poolt. 

Kokku on E-44 arvestuslik CO2 sääst võrreldes tavapärase jahiga 53 tonni.

Keskkonnasäästlikkus

E-44 missiooniks on tõestada, et võistlusjahti on võimalik toota ja kasutada keskkonnasõbralikult nii, et me ei omastaks tulevaste põlvede arvelt looduselt taastumatut ressurssi, vaid suudaks kõik endale vaja mineva energia toota taastuvatest allikatest ning et jahi ehitusel kasutatavad materjalid oleks endiselt parimad mis võimalik võistlusjahi tootmiseks, kuid samal ajal loodust säästvad.

Taaskasutatav Elium termoplastik-akrüülvaik

Jahi ehitusel on kasutatud täiesti uutel alustel valmistatud ja taaskasutatavat Elium termoplastik-akrüülvaike. Need on välja töötatud tuulegeneraatorite labade jaoks ja tavapärasega võrreldes erinevad selle poolest, et on oluliselt väiksema CO2 jalajäljega kui tavalised polüester- ja epovaigud ja eluea lõpus taaskasutatavad.

Madala süsiniku-jalajäljega purjed

E-44 kasutab OneSails 4T FORTE madala süsinikujalajäljega purjeid.

Elektrimootor

Diiselmootor on asendatud OceanVolt elektrimootoriga.

Vesinik-kütuse-elemendil põhinev elektri-generaator

Lisaks  akudele on jahile paigaldatud PowerUP Energy Technologies poolt toodetud vesinik-kütuseelemendil põhinev elektrigeneraator. Erinevalt diiselgeneraatoritest ei paiska need õhku süsinikdioksiidi, ei tekita müra ja on hooldusvabad.

Kokku on E-44 arvestuslik CO2 sääst võrreldes tavapärase jahiga 53 tonni.

Protsess

juuli 2020 - oktoober 2020

  • E-44 projekti algus
  • Projekteerimise alustamine
  • Kere vormi ehitus
  • Teki vormi ehitus

november 2020 - jaanuar 2021

  • Kere vormi jõudmine tehasesse
  • Kere väljavõtmine vormist
  • Teki vormi jõudmine tehasesse

veebruar 2021 - aprill 2021

  • Teki väljavõtmine vormist
  • Purjede ja masti projekteerimine
  • Vaheseinte paigaldus
  • Teki kere peale panemine

juuni 2021 - august 2021

  • E-44 tranaport tehasest Piritale 
  • Vettetõstmine
  • Masti paigaldus
  • Elektroonika seadistus
  • Piritalt Kakumäele purjetamine
  • Sisseõnnistusstseremoonia
  • Maailmameistrivõistlused

Projekti aitas finantseerida Norway Grants Green ICT initiative, mida vahendas EAS.
Projekt EU53929 teostati perioodil 15.07.2020
 – 31.07.2021, toetuse kogusummaks oli 387 911€.

Clean Energy Sailing Team

44-jalase võistlusjahi mudeli nimeks on E-44. Esimene prototüüp hakkab purjetama nime all CLEAN ENERGY. Clean Energy Sailing Team tuumikuks on Mati Sepa Match Race meeskond, kes on olnud viimaste aastate jooksul pidevalt maailma professionaalsete Match Race võistkondade edetabelis esikümnes ja parimal juhul olnud maailma jooksvas edetabelis 3. positsioonil.

Me ei tohiks omistada tulevaste põlvede arvelt looduselt taastamatut resurssi, vaid suutma kõik endale vaja mineva energia toota taastuvatest allikatest.  Võistlusjahti on võimalik toota ja kasutada keskkonnasõbralikult nii, et ehitusel kasutatavad materjalid oleks endiselt parimad, mis võimalik võistlusjahi tootmiseks, kuid samal ajal loodust säästvad. 

Tehnilised andmed

Klass (tüüp)

E44

Projekt. kategooria

A

Kere materjal

Vormitud klaasplastik (klaasfiiber)

MOOTORI MUDEL/VÕIMSUS (KW)

OceanVolt SD15 45kW

Generaator

3xPowerUp UP1K

Pikkus

13,40 m

Laius

4,27 m

Süvis

2,37 m

Kaal (kg)

8000

Purjestuse kõrgus

17,80 m

Ehitaja/ehitusaasta

Alfa Yacht Production OÜ / 2021

Võta meiega ühendust

Jäta meile oma sõnum