

Ühendame kiiruse ja keskkonnasäästlikkuse
E-44 loomisel on kombineeritud tehnoloogiline
innovatsioon, pikaajalised kogemused võistluspurjetamises ja hetke parim
oskusteave spetsialistidelt üle maailma, et sünniks avamere-võistlusjaht, mis ühendab endas kiiruse ja keskkonnasäästlikkuse.
E-44 on loodud ajal, mil maailm otsib
lahendusi keskkonnaalaste väljakutsetega toime tulemiseks. Selleks, et leida
uuesti loodusega tasakaalu, oleme jahi ehitusel materjalide valikul silmas
pidanud võimalikult väikest keskkonnajalajälge ja loobunud täielikult fossiilsetest
kütustest. Tuules peituval puhtal energial on üha olulisem roll maailma energiavajaduse
rahuldamisel. Ühe esimese võistlusjahina on E-44 astunud sammu edasi, asendades
diiselmootori elektrimootoriga, mis vajaliku energia saab akudest ja vesinik-kütuseelemendil
põhinevatest elektrigeneraatoritest.

Kiiruslike eesmärkide saavutamiseks on E-44 algusest peale
loodud võistlusjahina koostöös hetkel maailma parimate disaineritega, et jahil
oleks kasutatud kõik uusimad inseneriteadmised edukaks esinemiseks
avamerejahtide võistlustel. Kere kuju, kaalujaotuse ja purjestuse valikul on
disainerid otsinud parimat võimalikku kiirust ja võistlusväärtust. ORC
rahvusvahelistel võistlustel võistleb E-44 B-klassis.
Rahvusvaheline koostöö
Projekti koordinaator Mati Sepp
Projekti koordinaator on Mati Sepp, kokku 17-kordne maailma- ja Euroopa meistrivõistluste medaliomanik, tulnud 2010. aastal maailmameistriks klassis X-41 ja Euroopa meistriks klassis ORC aastal 2018.
Peadisainer
Matteo Polli
Jahi peadisainer on Matteo polli Itaaliast, kelle ehitatud ja optimeeritud jahid NM 38, M 37, Italia 9.98, Italia 11.98, J-112E on kõik tulnud nii maailma- kui euroopamesitriteks ja võitnud olulisi avamereregatte kõikjal maailmas.
Masti disainer
Chris Mitchell
Masti disainer on Chris Mitchell, kes on juhtinud paljude Ameerika Karikal osalenud jahtide mastide ehituse programmi.
Konstruktsiooni disainer
Warren Millen
Jahi konstruktsiooni disainer on Warren Miller, kes on teinud koostööd paljude projektidega maailmas, sealhulgas ühe tuntuima maxi jahi Wild Oats XI meeskonnaga.
Valminud Eestis
E-44 on sündinud tänu Eesti avamerepurjetamise pikkadele traditsioonidele ja kiirele arengule ning projekti juures on kaastegevaks Eesti tunnustatud tootjad ja insenerid.

Jahi juures kasutatav uuenduslik vesinik-generaator on välja töötatud ja toodetud Eestis PowerUP Energy Technologies poolt.
Kokku on E-44 arvestuslik CO2 sääst võrreldes tavapärase jahiga 53 tonni.
Keskkonnasäästlikkus
E-44 missiooniks on tõestada, et võistlusjahti on võimalik toota ja kasutada keskkonnasõbralikult nii, et me ei omastaks tulevaste põlvede arvelt looduselt taastumatut ressurssi, vaid suudaks kõik endale vaja mineva energia toota taastuvatest allikatest ning et jahi ehitusel kasutatavad materjalid oleks endiselt parimad mis võimalik võistlusjahi tootmiseks, kuid samal ajal loodust säästvad.

Taaskasutatav Elium termoplastik-akrüülvaik

Madala süsiniku-jalajäljega purjed
E-44 kasutab OneSails 4T FORTE madala süsinikujalajäljega purjeid.

Vesinik-kütuse-elemendil põhinev elektri-generaator
Lisaks akudele on jahile paigaldatud PowerUP Energy Technologies poolt toodetud vesinik-kütuseelemendil põhinev elektrigeneraator. Erinevalt diiselgeneraatoritest ei paiska need õhku süsinikdioksiidi, ei tekita müra ja on hooldusvabad.
Kokku on E-44 arvestuslik CO2 sääst võrreldes tavapärase jahiga 53 tonni.
Protsess
juuli 2020 - oktoober 2020
- E-44 projekti algus
- Projekteerimise alustamine
- Kere vormi ehitus
- Teki vormi ehitus
november 2020 - jaanuar 2021
- Kere vormi jõudmine tehasesse
- Kere väljavõtmine vormist
- Teki vormi jõudmine tehasesse
veebruar 2021 - aprill 2021
- Teki väljavõtmine vormist
- Purjede ja masti projekteerimine
- Vaheseinte paigaldus
- Teki kere peale panemine
juuni 2021 - august 2021
- E-44 tranaport tehasest Piritale
- Vettetõstmine
- Masti paigaldus
- Elektroonika seadistus
- Piritalt Kakumäele purjetamine
- Sisseõnnistusstseremoonia
- Maailmameistrivõistlused
Projekti aitas finantseerida Norway Grants Green ICT initiative, mida vahendas EAS.
Projekt EU53929 teostati perioodil 15.07.2020 – 31.07.2021, toetuse kogusummaks oli 387 911€.

Clean Energy Sailing Team

44-jalase võistlusjahi mudeli nimeks on E-44. Esimene prototüüp hakkab purjetama nime all CLEAN ENERGY. Clean Energy Sailing Team tuumikuks on Mati Sepa Match Race meeskond, kes on olnud viimaste aastate jooksul pidevalt maailma professionaalsete Match Race võistkondade edetabelis esikümnes ja parimal juhul olnud maailma jooksvas edetabelis 3. positsioonil.
Me ei tohiks omistada tulevaste põlvede arvelt looduselt taastamatut resurssi, vaid suutma kõik endale vaja mineva energia toota taastuvatest allikatest. Võistlusjahti on võimalik toota ja kasutada keskkonnasõbralikult nii, et ehitusel kasutatavad materjalid oleks endiselt parimad, mis võimalik võistlusjahi tootmiseks, kuid samal ajal loodust säästvad.
Tehnilised andmed
